Denizli'nin Adım Adım Yolları...!













Saygıdeğer Denizli'li hemşehrilerim.

Başlığımızdan da anlaşılacağı üzere, güzel Denizli'mizin yollarını ancak adım adım ilerleyebiliyoruz. Bir yıl motosiklet bindim.. Kurallara uymama rağmen bir sürü kaza atlattım. Nitekim bu sene bisiklet alıp, işe bisiklet ile gidip gelmeye başladım.

Ama yazımızın içeriğinden de anlaşılacağı üzere, Merkezefendi Belediyemiz 2015-16-17 yıllarında 5.sınıf öğrencilerine bisiklet dağıtmakta, hatta bununla da yetinmeyip bu yıl öğretmenlere de bisiklet hediye etti. Ama bisiklet yolunun olmadığı yerde, bu kadar bisiklet hangi yolda ve nerede binilecek acaba? Aklımıza evvela bu soru gelmekte.. 

Günümüz şartlarında halkımızın % 85-90 ı maddi açıdan bisiklet alabilecek güçte.. Böyle baştan plansız koşmak yerine, planlı yürümek daha akılcı olacaktır kanısındayım. Keza Tüm öğrencilere bisiklet dağıtmak yerine, Sınıfının en başarılı 3 öğrencisi ve maddi durumu zayıf öğrencilere bisiklet hediye etmek hem teşvik edici olur, hem de daha akılcı olur diye düşünüyorum.

Bunun yerine belediyelerimizin, kaldırımların ve taşıt yollarının bir bölümünü bisiklet yolu olarak tasarlamaları trafikte yolu olmadığı için çocuklarına ve kendilerine bisikletleri olduğu halde binemeyen bireylerin daha rahat ve düşünmeden bisiklet ulaşımını tercih edecekleri tartışmasız bir gerçektir...

Merkezefendi Belediyesi tarafından ‘Arabadan İniyoruz, Bisiklete Biniyoruz’ sloganı ile başlatılan öğrencilere bisiklet hediyesi kapsamı genişletildi. 2015 yılında başlatılan projede bu yıl öğretmenlere de bisiklet hediye edildi.





Merkezefendi Belediye Başkanı Muhammet Subaşıoğlu, "İlçemiz sınırları içerisinde 5. sınıfta okuyan 5 bin öğrencimize 5 bin bisiklet hediye eden bu projemizin üçüncüsünü gerçekleştiriyoruz. Ama bu yıl bazı farklılıklarımız var. Geçen 2 yılda 5'er bin bisiklet dağıtmıştık. Ancak bu yıl Merkezefendi sınırları içerisinde 5. sınıfta 6 bin 500 öğrencimiz okuduğu için bunların tamamına bisiklet hediye etmiş olacağız. Mayıs ayının sonuna kadar inşallah bisiklet hediyelerimizi tamamlamış olacağız. Bu yıl ilçemiz sınırlarında görev yapan 4 bin 500 öğretmenimize de bisiklet hediye edeceğiz" demişti.






Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BAL TUTAN PARMAĞINI YALAR MI?

DENİZLİ DÜŞÜNCE KULÜBÜ

HAYRİ DEV: UNESCO "Yaşayan İnsan Hazinesi"