Bu Neyin Kafası?

Konu: Toplu Ulaşım



Yaklaşık 2 yıla yakın süredir, Denizli çevre ilçelerinin hakkı olan bir sosyal hakkın yerine getirilmesi için başlattığım imza kampanyasından şu ana kadar hiç bir yetkiliden olumlu bir ses çıkmadı. Hatta bu konuda ilçe kooperatiflerinden tepkiler almama ve de bazı bu ilçe ulaşımları ile hiç bir bağlantısı olmayan arkadaşlarımdan ve Denizli'li vatandaşlarımızın bazıları bu kampanyayı alaya aldılar.

Oysa bu en doğal ve tabii bir hak.. Ama bizim insanımız gerçekleri görmekten ve anlamaktan aciz..
Bireysel olarak başladığım bu kampanyada farklı ilçelerden iki arkadaşım daha bana destek verdiler. Fakat işimiz gereği boş vaktimiz olmadığı için, gerek belediye başkanlarımız gerekse de bürokratlarımızla bu konuda fikir alışverişi yapamadık.

Netice olarak bu girişimimiz halihazırda devam etmekte olsa da, henüz bir sonuç alınabilmiş değil...


Konu: Bağbaşı Yaylası ve Teleferik


Güzel Denizli'mizin değerli bir grup memleket sevdalısı büyüğümüzce başlatılan ve sonuç olarak o kampanyanın da ilgili siyasilerimiz tarafından dikkate alınmaması sonucu "doğal yaşam" ortamının içerisine "sosyal yaşam kompleksi" ve bu komplekse ulaşım için bir teleferik sistemi yapıldı. Maliyeti ise bir çok gazete ve haber sitelerine konu oldu. Bu teşebbüsün akabinde Denizli'li bizlerin su faturasına % 25 zam yapıldı. 



Daha önce bu "sosyal yaşam kompleksi" yapım aşamasında iken, bilinçli bir grup değerli büyüğümüzün başlattığı kampanyalara kendimce destek vermiş ve bunu sosyal medya hesaplarımda da dile getirmiş ve gerekçelerini de dile getirmiştim. Ama bir grup arkadaşım sırf siyasi görüş ve siyasi fanatiklikleri gereği benimle bu konuyu tartışma konusu haline getirip, ısrarla; "-ne yani, teleferik yapılsa sen ona binmeyecek misin? -oğlan baba hadi teleferiğe binelim dese, bindirmeyecek misin?" şeklinde kendilerince baskı ve propaganda yaptılar. Bende "binmem, gerekirse arabamla çıkarım" demiştim. 

Hafta sonu kpss sınavı sonrası eşim "-hadi bir yerlere gidelim" dediler. Onlar "bağbaşı yaylasına" çıkalım dediler. Nitekim oğlumla yaylada fotoğrafta çekilmiştik. Arkadaşlarımın ne tepkiler vereceklerini bildiğim halde bizzat görmek için, bu fotoğrafımı sosyal medyada paylaştım. Şimdi bu söylem ve tepkilerimi kendilerince yine siyasi propaganda malzemesi yapıp, "-hem karşı idin, ne diye biniyorsun?", "-Hem binmem diyorsun, hemde biniyorsun." Şeklinde eleştiriler aldım. Bende "-bu kompleks veya teleferik kimsenin babasının parası ile yapılmadı. Bunun parasını ben dahil tüm Denizli'ler halen ödüyoruz ve ödemeye de devam edeceğiz." dedim. "-Benden bunun parasını almasalar, tabiki de binmem, ama kendi param ile aldığım bir şeyi kullanmamak, yani ücretini ödediğim bir hizmetten yararlanmamak sizce mantıklı mı? Hem nihai olarak ta oraya kimse hayrına çıkarmadı beni, ücretini yine ben ödedim." dediysem de, onlar halen "-madem ki öyle dedin, madem ki karşı çıktın, binmeyeceksin öyleyse." demekle yetiniyorlar. "-Benim karşı çıkmam, hem doğal alanın dengesinin bozulması, hemde bu şehirde bir sürü eksiklikler var, onların öncelikli yapılması için idi. Hem buraya bu kadar para harcayacaklarına, okul yapsınlar, yapmadıkları yolları yapsınlar, ilçelere toplu ulaşım hizmeti sunsunlar." dedim. Yine alaylı konuşmalar ile, "-bir sürü okul var zaten" demekle yetindiler. Hasılı görünen o ki, bu düşünceler ile biz hiçbir yere varamayız. Hani önceki yazımda demiştim ya #sittinsene diye.. Aynen öyle yani..

Konuşulacak o kadar çok şey var.. Ama gerçekten anlayıp konuşabilecek insan maalesef ki çok az...!

Şimdi sizlere değerli büyüklerim, Mustafa ÜNAL ve Sabit KIZILHAN ağabeylerimin çekmiş ve paylaşmış oldukları, #bağbaşıyaylası ile ilgili önceki ve sonraki halini gösteren fotoğrafları paylaşacağım... 
Takdir sizin...
















Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BAL TUTAN PARMAĞINI YALAR MI?

DENİZLİ DÜŞÜNCE KULÜBÜ

HAYRİ DEV: UNESCO "Yaşayan İnsan Hazinesi"